oo oo vad det e skönt att va naken

Jag har varit ute och läst en massa bloggar på senaste. De flesta verkar skriva om sitt eget liv och inte minst om vad som händer runt om i värden. Nu när jag börjar tänka efter så har jag inte en aning vad som händer där ute. Jag kollar väldigt sällan på nyheterna. Min insyn i resten av världen består egentligen bara av metro och snabbtittar på löpsedlar och sen själv klart skvallret på praktiken.


 Det finns inte många ställen som det skvallras mer än i lärarrummen.. här kan världens lilla skit grej bli jordens undergång. Det nyaste just nu i tantsoffan, är att en man i vårat fina vårväder fått för sig att sola naken. Jag ska för och främst säga att jag tycker att bara det låter farligt. (Kan höra mammas röst i huvudet ... "Du använder väl ordentligt med solskydd nu, så att du inte bränner dig. Du vet hur det gick förra gången" !!)


Men men, det var egentligen inte det som var grejen. Utan denna troligtvis lite smått förvirrade man hade lagt sig mellan två skolor... tanterna i lärarrummet var i upplösningstillstånd!! Och jag kunde inte sluta tycka hela grejen var lite festlig ^^ samtidigt som jag inte kunde låta bli att tycka lite synd om mannen. På högstadiet kan du nämligen bli mobbad för vad som helst. Att ha på dig fel tröja till skolan kan ha förödande konsekvenser, och denna killen är spritt språngande naken mitt på skolgården. Detta är ju värdens drömläge för vilken mobbare som helst. Denne mannen måste haft ett helvete när han skulle ligga där och sola i den varma vårsolen. Jag kan se det framför mig, och Nej han kan inte ha haft det lätt med en massa moppe killar som cirkulerar runt honom, fjortistjejerna som står och fnissar med sina mobilkameror i högsta hugg. Som att detta inte är straff nog för hans lilla misstag så anmäler lärarna på skolorna mannen också. Så gott folk om ni nu tvunget måste njuta av vårsolen tänk en extra gång på vart ni lägger er, och som min mor skulle sagt "glöm inte att smörja in er"               


Kommentarer
Postat av: I

Darling!
Nu har jag bytt bort min jobbar-helg så jag kan komma den 10:e. Det ska bli lajbans! :) Jag passade på att bjuda in Marina med, fast hon var inte säker på om hon kunde än. Hoppas allt är bra med dig!
Kram!

2008-04-28 @ 21:32:39
Postat av: Tobias

Hörru! Dags att uppdatera din blogg lillen!

2008-05-20 @ 20:46:37
Postat av: Emelie

Hallå brorsan, vad kul du skriver, roligt att läsa! Jag länkar numera till din, Tobias och Davids bloggar, är det okej? Kram kram

2008-05-31 @ 20:27:49
URL: http://greiddnos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0