Från en kille på resande fot



Jag är inte ofta ute och reser. Livet i min lilla trea i Göteborg kan bli rätt trist det med.  Drömmare som man är, så försvinner man lätt bort i fantasins värd. Drömmer om äventyr långt bortom.... Netto. Det är galna drömmar för en fattig student som mig. Man tvingar sig själv ur sin villad fantasi och fortsätter att plugga....
 
Men skam den som ger sig. Nu har jag levt ur min ryggsäck i en vecka. Mina kläder luktar gammal ryggsäck. Mitt hår ser ut som det e taget från en x-men film. Jag har ont i varige led efter att ha legat på golv, bänkar och madrasser. Men inget av det rör mig just nu för jag har varit i Lidels hemland, och sett all de har att rebjuda. Bestigit ändlös höga byggnader, hälsat på min visa far (som jag för övrigt "köpte" en galet fin kamera av) träffat min söta mor. (Som även hon dricker bag in da box) träffat nya och gammla vänner. nu (efter mycket om och men) ska jag spendera en vecka men delar av gänget på Sveriges stränder. Än så länge har den här sommaren verkligen varit ett äventyr. jag säger inte att det varit underbart rakt igenom och absolut inte alls vad jag hade planerat att det skulle bli.

Det är just det som får mig att tycka att det är värt att nämna. Sakerna som inte riktigt gick enligt planerna kommer vi alltid komma ihåg. Ni vet det där som får allt att gå fel, inte jobbigt fel utan bara helt ... fel. Kalla det ödet, gud eller helt enkelt ren slump.(kalla det vad ni vill) Jag är i alla fall glad över att alla mina planer inte gick i lås, för mycket bättre sommar än det här kunde inte ens jag drömma om.



Hoppas bara att detta äventyret kan bli lite lugnare snart. En stakars kille som jag måste få tid att vila ^^  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0