i alla fall i Sverige

Då var man hemma från tyskland igen. Eller ja det var ett tag sen, men bättre sent än aldrig... tyskland var som det alltid har varit ...ehhmm... tyskt . En sak kändes där emot inte så normalt. Jag var i tyskland 4 dagar utan att köpa någon sprit alls.(Världen är full av överraskningar.) jag stoppade till och med 4 stakars kofermander att köpa med sig likör hem. Stakarna måste ha hatat mig ^^ men men det e sånt man får tåla när man ska leka ledare.


Men konstigt nog finns det mer i tyskland än bara sprit.. jag vet att detta kan komma att förvåna många  här hemma i Sverige. Men det finns en hel del värt att se i detta konstiga/unika land. En av dessa sevärdheter är deras enormt oattraktiva kvinnor (de fick mig verkligen att känna mig glad över att bo i Sverige). En annan är deras oeffektivitet. (Om det ordet inte finns så borde det verkligen läggas till i saol.) Jag vet inte hur många av er som handlar på Lidel. Men ni som har varit där vet vad jag menar. Till er som nu inte satt sin fot där. Har jag 10 ord att säga. jäkla små tattar kassor utan någon som helst tanke bakom.(De gör stora inköp till ett helv**e) Deras extremt lustiga språk tycker jag också borde räknas som en turist attraktion.(Slå upp ordet fjäril i en svensk-tysk ordbok så vet ni vad jag menar.) och det finns mycket mycket mer värt att skratta åt där nere. Så skit i sol semestern skratta dig till söms i tyskland i stället.  


Jag ska inte vara allt för elak mot dem de bjöd mig ändå på en rolig helg. Som jag inte kommer att glömma bort på länge. Det finns mycket mer att berätta men inget jag orkar med nu. Jag tror ordet jag söker är "Peace out"             


Kommentarer
Postat av: David

Tyskarna är ju kända för sin effektivitet, så bevisar du motsatsen slår du hål på en riktigt gammal myt. Ineffektivitet är nog ordet du söker annars. Fast oeffektivitet funkar ju också, även om ordet inte finns med i någon officiell ordlista.

2008-07-09 @ 07:08:51
URL: http://davidsvensson.blogspot.com/
Postat av: suck, hur svårt ska det vara att lära sig svenska

Oeffektiv är inget ord och borde verkligen inte läggas till i saol för där finns redan det korrekta INEFFEKTIV.

2010-09-03 @ 13:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0