bad boy

Jag satt och läste lite i dag ur en intressant bok jag hittat. Där stötte jag på Carole Liberman som från början har skrivit den här texten. (jag har misshandlat de engelska språket lite och tagit bort ointressanta saker)
Jag har under en tid nu hållit ett öga på hur tjejer ser på dessa killar. För det är en fråga som alltid tycks komma upp (förr eller senare). Varför är tjejer intresserade av killar som uppenbarligen inte är bra för dem.
Nu har jag äntligen hittat en tjej som har fattat vad jag själv försökt sätta ord på. Jag vill inte vara en av de där killarna men jag tror man kan lära sig en del från dem. Läs själva och se om ni fattar vad jag menar.

(måste varna den är lite ”tjejig”)

vad är en ”bad boy”??
Han är en rebell utan syfte. En cool kille i läderjacka. En levande Huckleberry Finn som vill ta dig med på ett vilt äventyr i de dödliga strömmarna. Han är skadad och missförstådd. En drömmare, förförare och en ”daredevil”. Han är en man av mysteri och en fascinerande paradox. Han är både en vilsen liten pojke och en man med en mörk sida. Han bryter ditt hjärta med sina elaka sätt. Men vare sig han är en ensamvarg eller en galen vettvilling, så får han dig att längta efter att rädda honom från hans smärta. Han är elak eller helt enkelt ouppmärksam och självupptagen. Men du kan inte låta bli att hoppa upp på hans motorcykel och dra i väg in i den mörka natten med honom. När du för alltid har gett honom ditt hjärta så är han borta med vinden. Han sätter igång förvirrade och förtvivlade passioner inom dig. Eftersom han är distanserad och explosiv så fångas du ut av spänningen och utmaningen i jakten. Fastän han egentligen inte är något du verkligen vill ha, även om du lyckas fånga honom. En verklig ”bad boy” kan komma att säga till dig att han alltid har rätt. Han är grodan du hoppas kunna förvandla till din drömprins med magin av din kyss…

Min fråga är nu hur kan man vara sån här utan att vara en idiot??
Det kommer bli mitt nästa mål att lista ut svaret på…

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vet inte om du kommer att kunna klura ut svaret eftersom du inte är en tjej. Men alla (eller nästan alla tjejer) vet att badboyen inte är någonting att ha, men vi dras till honom ändå. För de flesta tjejer så är detta en övergående fas i livet där man till slut inser att man vill ha en lugn, stabil och trevlig kille som man kan dela livet med. Men de flesta går nog igenom badboy-perioden. Det är mystiken, spänningen och svaret på om du kunde förändra honom till en bra kille som lockar. Frågan är om någon badboy blivit man?? Ha det bra!

2008-11-28 @ 10:19:52
URL: http://maisongrey.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0