Nu är sista lådan upp plockad

Jag är officiellt in flyttad i min nya lya. Jag sitter här i min underbara soffa och funderar. Funderar på om jag åter igen ska kasta mig in i berget av skola arbete. Det känns som jag inte gör något annat. Om det inte vore för att Stefan, Johan och Simon inte har någon hänsyn till att vissa människor har saker som måste göras... Skulle jag nog inte haft någon mänsklig kontakt förra veckan. Tack killar :)
Jag vet inte vad det är, men på något sätt blir alltid mitt schema fullt när det är dags att sätta sig med ett arbete.

När man är inne på universitetet hör man mycket snack om desperata försök att fly från hem tentor och tenta veckor. Människor fårför sig de konstigaste saker när de måste plugga. Disk bergen försvinner först och innan man hinner blicka är hela lägenheten städad. Det är dammsuget, moppat, damtorkat, sockorna är vikta och dvd filmerna upp ställda i alfabetisk ordning.

Själv har jag som sagt gått och plockat upp lådor. För ungefär en timma sen tog den sista lådan slut och jag kollade mig förtvivlat om efter fler som kanske kunde gömma sig någon stans. Men efter att gått runt och kollat ett tag på de mest bisarra ställen (under mattor mm) inser jag att det är dags för mig att verkligen börja på med det som måste göras, få de här studierna avklarade...... ska bara städa lite först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0