onda pengar

Bloggandet verkar fort sätta att växa fler och fler skaffar bloggar och internet fylls snabbare med mer och mer skit. Människor som klagar om allt och inget. Jag läste en blogg idag där det var en kille som klagade över att han hade det för LÄTT i skolan !! stackars kille..... så jag tänker inte vara sämre.


 I dag så hittade jag nämligen en tjuga på spårvagnen. Fattig student som man är så blev jag skitglad (fem kronor från en baguette) men precis när jag skulle sträcka mig för att ta den så greps jag av panik. Tänk om det är någon som har lagt den där för att jävlas med mig. Man har ju hörtalas om skumma människor som gör allt för att få slå ner någon. Jag vill inte bli halv ihjälslagen för en ynka baguette...(kanske för två...) jag kollade snabbt runt i bussen och fann att den enda som satt i min del av vagnen var en 80 årig tant med käpp. Även om käppen såg rätt skräckinjagande ut så bedömde jag henne som relativt ofarlig. Jag sträckte mig på nytt efter tjugan men ångrade mig igen när jag insåg att det finns ju övervaknings kameror överallt på den här jäkla spårvangen. Är det något sjukt tv program som har startat igen, där de limmar fast tjugor på sätena.  Så att hela Sverige kommer sitta och skratt åt mig framför tv ikväll..... nej den lätta går jag inte på. Jag lät tjugan ligga kvar och gick lite argt av spårvagnen. Medans jag gick och tänkte på vilka skumma tv program det finns nu förtiden så insåg att allt detta tänkande på baguetter fått mig skit hungrig........ Jävla tjuga !!!!!!  //uppgivna hälsningar från en 25 kronor fattigare Albin.


Jo vissa borde verkligen fundera över om de borde blogga. Jag funderar dagligen på att göra världen en tjänst och sluta. Men hittills tycker jag det är rätt skoj att förstöra internet med onödigt skräp.   


Om man vill så går det. Går gör man oftast på en väg, och där det finns en väg kommer det för eller senare en stoppskylt.                     


Kommentarer
Postat av: Jojo

Låter helt klart som att jag ska sluta med bloggandet på en gång ^^

2008-04-02 @ 18:12:31
URL: http://jbondeus.blogg.se
Postat av: Tille

Eh... du lät en tjuga ligga kvar på spårvagnen? Och du ska vara fattig student! Skäms!

2008-04-04 @ 10:15:20
URL: http://mrtille.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0