problemet med städer

Då sitter man här igen. I mjukiskläder framför tv’n med datorn i knät. Kl är ett. Tanken slog mig just att jag inte varit ute på någon dag nu. Hur många dagar vågar jag inte säga ( det finns risk att mamma blir arg^^) grejen är att jag vet inte vad man ska göra ute i en stad mitt på dagen. När man var mindre drömde man sig alltid bort till storstan för där kunde man göra allt. spela Lazerdome bada i gigantiska badhus, åka spårvagn m.m.

funderar på om jag förlorat min fantasi genom åren eller om jag bara förstått mig på en liten detalj. Som man lätt glömmer bort när man är mindre. I städer måste man ha pengar. Det finns inte många saker i denna stad som faktist är gratis (men om ni nu vet några så säg till). Vissa människor tycker säkert att jag e dumm. Det går ju att ströva runt på stan utan att köpa något. ”fönster choppa”. Tyvärr är jag en av de människorna som totalt saknar villjestyrka och förstålse för ordet spara. Så de gånger jag nu beger mig ut på stan, så slutar det offta om inte alltid med att jag kommer hem med minst en onödigt dyr grej. Som jag inte riktigt är säker på vad jag ska ha till. Men i dag ska jag göra ett försök att kämpa imot alla frestelser. Önska mig lycka till jag kommer behöva det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0