Dagens tanke:

Ni vet de där tre tårna i mitten av våra fötter som egentligen inte har något allmänt namn, utan bara finns där. De har för mig alltid ansetts som onödiga små stumpar. De ser inte bara allmänt äckliga ut(precis som de andra tårna). Utan blir ofta misshandlade på alla möjliga sätt, och  orsakar därigenom onödigt lidande. Jag har så länge jag minns kallat dem tattartår... Min fråga till folket är vad i ... heter de??


denna dagen var dagen för bra kommentarer på skolan. tyvärr har jag minne som... (hmm jag kommer inte på något som har mycket sämre minne än mig) .....ja, jag kommer i alla fall inte ihåg alla. Men här är antagligen de tre bästa:


Om du inte lyckas första gången, så förstör alla bevis på att du försökt


hmm slutsatser gör jag bara när jag är för trött för att tänka

men f** erfarenhet kommer alltid efter jag behöver den !!
                          


Kommentarer
Postat av: David

Tår har inte, i motsats till fingrar, några särskilda namn. Stortån och lilltån finns ju förstås, och vissa envisas med att kalla tån bredvid stortån för "pektå".

Läkare brukar istället numrera tårna från ett till fem. Om du vill kan du hitta på egna namn på dina tår. Kalla stortån för Olle så blir det helt plötsligt rätt kul att slå den i en tröskel.

2008-03-06 @ 23:47:19
URL: http://davidsvensson.blogspot.com
Postat av: Tille

David: du har fel. Det finns barnramsor där tårna nämns vid namn. Här kommer två exempel:

Lilltåa, Tåtilla, Tillerosa, Baggfrua
och Gubben Stor! (ramsa från Härjedalen)

Lilltåa, Tåtilla, Mockafrua, Parrarota
och Storbonden opp´ i vä´re! (Jämtland)

Fler ramsor av olika slag på http://www.piraten.se/rim.htm :)

Gillar för övrigt den om erfarenheten.

2008-03-07 @ 18:37:52
URL: http://mrtille.blogspot.com
Postat av: jajja

Jag tror simon faktiskt har sämre minne än dig tyvärr hehe måste säga sjukt rolig blogg :P

2008-04-14 @ 12:57:28
URL: http://janinakerttuanneli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0