Dela med dig till dina medmänniskor.

Efter dagens strider så lämnar jag fältet som en förlorare. Och min tumme vet att den lever. Om jag någonsin sagt att sy är för fjollor så ångrar jag mig nu. Men nog om det! i dag har både jag och olle gjort kyckling. Det är väl ungefär där toppen på våra matlagningsskills ligger. Där i mot vill i alla fall jag gärna göra något nytt, så om det är någon som sitter inne med något galet recept. Var inte så girig, dela med dig till dina medmänniskor. Jag lovar att nämna ditt namn varige gång jag serverar det (skulle vara festligt att servera olles dallriga kycklinglår på en dejt någon gång)



  image14


Bilden kanske inte ser så aptitretande ut men det luktade gott... olle står för servering, till lagning och inköp(jag e också förvånad)men här har ni dem i all fall olles dallriga kycklinglår (om ni vill se olles riktiga "kyckling" lår så ska jag försöka över tala honom till att ta en bild senare i kväll)
 
  

Jag har dessutom tänkt lära mig spela hallelujah på gitarr, ni vet den låten från Shrek.(Den beskriver så väl den känsla man får så där två veckor in i ett förhållande=P) Kommer troligtvis sluta med att jag lär mig introt sen hittar jag någon annan låt som jag tycker är rolig. Så fortsätter det i den onda cirkeln.


Kommentarer
Postat av: Tille

Sötsur gryta med ananas, jordnötter och ingefära
1 jättestor eller 2 mindre stora, men fortfarande ganska stora, portioner.

150 g strimlad skinka eller bog (kan också gå bra med kassler) (går att köpa strimlad skinka 180 g, funkar utmärkt!)
lagom mycket kokt bandspagetti för en eller två personer
1 tsk soja
1/2-1 gul lök, 1/2-1 röd paprika
2-4 ananasringar, 1/2-1 dl ananasspad
10 jordnötter (går att utesluta om man inte tycker om jordnötter i maten)
1 dl buljong, 1 tsk rödvinsvinäger
1 tsk redning
1 krm ingefära, salt och vitpeppar

Blanda köttet med soja. Skala och skiva löken. Kärna ur och tärna paprikan. Koka upp ananasspad, buljong, rödvinsvinäger och kryddorna. Lägg i kött och lök, lite i taget så att vätskan hålls kokande. Koka ca 10 min. Tillsätt paprikan. Koka i ytterligare ca 5 min. Häll i redningen och koka 1 minut. Skär ananasringarna i bitar och blanda ner i grytan innan servering. Strö över jordnötterna. Servera grytan till pastan och en sallad.

2008-03-05 @ 10:05:36
URL: http://mrtille.blogspot.com
Postat av: Tille

Jag tycker att den är enkel att laga och den är mycket god. När det gäller att lära sig spela gitarr är det bättre att man lär sig en massa intron på låtar än ingenting alls! Keep it up!

2008-03-05 @ 10:07:15
URL: http://mrtille.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0