Igång igen efter en långhelg

Äntligen hemma igen och inte allt för många timmar kvar tills det äntligen är måndag igen......


Oki allvarligt trodde någon på det ??  saknar redan gamla Gislaved. Staden i sig är väl inte mycket att sakna (inte en affär öppen på en lördag efter middag.. men tack för värmen ica) men ni människor som bor i denna lilla bortglömda stad, bara ni förtjänar att hamna på kartan. Helt hemskt är det inte att vara hemma igen. Min säng var efter längtad. Johns soffa möter inte riktigt mina krav på en god sömn.
 

Helgen har varit ... intressant och en aning omtumlande. Lördagen var efter många om och men den av de bästa kvällarna på väldigt länge. Jag fick bland annat låna Johns bil.


 jag viste inte att jag saknat det så mycket, men frihet känslan av att köra bil är helt underbar. Man känner kraften bilen har i sig, låter foten långsamt tryckas ner mot golvet. Jag hör ruset från motorn, jag känner mig manligare och manligare för varige sekund som går. Låten "Born to be wild" skrålar från stereon..... Albin det e miljöväg här, då ska man hålla 30 km.... min manlighet är som bortblåst....  Albin det är 30 inte 50 här, det har jag läst på teorin.... De svindlande hastigheter jag nyss var uppe i, känslan av frihet. Är helt plötsligt som utbytt, jag vill trycka pedalen i botten och höja volymen på stereon. Fri het är en konstig känsla. Men när jag vrider på huvudet för att slänga ur mig en skön filmreplik ("Do you feel  lucky,,, well do you,, punk") så möts jag av ett leende som inte är från denna jord. Frihet är nog ändå inte så viktigt som en maktgalen man kan tro.


Sensmoralen av detta inlägg: usa kan behöva åka bil med en och annan körskoleelev från Gislaved                        


Kommentarer
Postat av: jojo

Det ar nastan sa att jag tar at mig lite ^^ men teori is the shit ;)

2008-03-03 @ 17:46:30
URL: http://jbondeus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0