Leva livet !!! (ett något förvirrat in lägg)

Det var rådet jag fick från en vän i dag (vänner kan vara bra att ha på regniga söndagskvällar) och nej livet har väl kanske inte levts så som en 20 årig student i gbg ska leva det på det senaste. Det har sina orsaker. Som ni alla vet är livet fullt av val, vissa är lätta (pepsi eller coca cola) andra svåra (Björn Gustavsson eller Johan glans ). Jag har stått in för ett av de jobbigaste val jag någonsin har gjort. Men orden "leva livet" fick mig att förstå vad jag gjort mot mig själv. Jag vet inte hur det är med människor i allmänhet, men det är svårt att sätta sig själv i första hand vad det än handlar om.  Människor tenderar att ha så mycket annat för sig. Vissa jobbar sig halvt livet av sig, andra pluggar som de inte visste att det finns en annan värld. Andra sätter andra människor före sig själv. (Jag lovar att inte komma med någon "livet är för kort för att inte levas" kommentar.) Jag kommer alltid sätta mina vänner före mig själv( jag vill inte ändra på det) men att fundera på varför man gör det skadar inte.

image28



Det jag har lärt mig de senaste veckorna är att man inte alltid kan göra alla glada. Man kan inte ens alltid göra sig själv glad. Det finns ingen munter slutpoäng med detta inlägg. Men jag hoppas på att det kommer komma en. För jag ska äntligen börja leva mitt liv igen.    


Kommentarer
Postat av: Lantisen

tack o lov för det..:P jag kan lära dig hur man gör! kramar Gloria

2008-03-10 @ 21:26:04
Postat av: Tille

Jag sätter nästan alltid mig själv i första rummet. Det låter egoistiskt, men beroende på hur man gör det så är det bäst för alla.

2008-03-12 @ 22:33:45
URL: http://mrtille.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0